Trött på telefonförsäljare som ringer upp och läser innantill i ett manuskript? Vi arbetar långsiktigt och våra säljare lär sig era produkter och er bransch och representerar vad ni står för liksom företagets värdegrund.
Att hålla igång en egen säljkår kan vara svårt att finansiera, särskilt om företaget är nystartat eller precis ska lansera en ny produkt med dryga utvecklingskostnader. Det kan också vara svårt att dedikera tid till försäljning eller riskabelt att nyanställa innan man vet hur framtiden ser ut. Det är alltid när ett företag är som svagast som den största satsningen på försäljning krävs. Det är inte heller alla människor som är bekväma med att ringa upp nya kunder och medan ni brinner för era produkter brinner vi för försäljning. Låt oss göra jobbet!
Våra säljare är välutbildade och får dessutom en intern utbildning både med avseende på kommunikation men även värdebyggande och vikten av att återspegla kundens varumärke, image och värdegrund.
Kunden är i fokus och vi arbetar lösningsinriktad med siktet på högsta kvalitet.
Vi kontaktar nya kunder utifrån en lista som ni förser oss med eller som kanske vår marknadsavdelning tagit fram i samråd med er. Att ringa så kallade "kalla samtal" kräver både tålamod och ödmjukhet för att läsa in kundens önskemål. Vi arbetar inte med manuskript utan med kunskapsbaserad kommunikation där våra försäljare har förståelse för er bransch och vilka specifika hinder era produkter kan möta vid en förstakontakt. Om ni föredrar kan vi även endast agera som mötesbokare för egna medarbetare.
Vår strategi bygger på att etablera en långsiktig relation till kunden i ert namn för att bygga varumärket och förtroende.
Vi tar kontakt med era befintliga kunder som inte har beställt något under en viss period. Ni väljer hur vill att de ska kontaktas vilket kan ske t.ex. med enkäter som skickas ut eller personliga samtal. Det är alltid lättare och mer ekonomiskt och reaktivera en befintlig passiv kund än att få en ny kund. En kundstock med tidigare historik är ett kapital företaget har och som inte bör förbli obeaktat.
Ibland finns det ingen väg tillbaka kan det verka som men vi tar tag i de svåra kunderna och ser vad som gick fel. I egenskap av extern aktör är det troligare att man får sanningsenliga svar. Tänk bara på vad du själv svarar när kyparen frågar hur maten smakar. I sämsta fall får vi endast svar på vad sin gick fel och kan undvika att begå samma misstag i framtiden. I bästa fall kan vi få kunden att återigen få förtroende och bli en aktiv kund igen. Oavsett så finns det mycket information att inhämta som är viktigt för företagets kvalitetsarbete och framtida framgång.
Copyright © All Rights Reserved
Qualis Solutions AB, 559226-1019